woensdag 5 juni 2013

Losse eindjes, jawel!

Er kwam vanalles tussen de losse eindjes door, maar dit weekend zette ik mij er weer toe. Want dat boek 'allemaal rokjes' ligt me al maanden beschuldigend aan te kijken. Toen ik het net had gekocht heb ik iets geprobeerd uit dat boek... en dat mislukte enorm. Of ik nou niet goed had gelezen, gemeten of toch moeite had met de belgische woorden of dat het misschien gewoon pech was... ik weet het niet maar ik baalde er van! Dus het boek ging een tijd op de plank, al was ik me zooo bewust van dat het er lag...
Dus dit weekend pakte ik het boek èn de gekochte tricot en trotseerde ik daarmee twee 'angsten' in 1 x.
Ik begon met een rok voor de grote dame (tot groot ongenoegen van de kleine dame) want die koos de lap van de kringloop en dat voelt toch minder zonde als het niet zou lukken. Het was een niet voorbereide actie dus zoeken naar boordstof die er nog bleek te liggen van een zwangerschap. Typisch geval van bewaren en hebben want zwanger is toch al een tijd geleden. Maar zowaar, het lukte! En zelfs in het tempo waarin de dame van het boek het aangaf.

De kleine dame zag haar kans schoon en wilde ook 'heel graag, alsjeblieft, hij is zo mooi en je kunt er zo goed in dansen' (gecombineerd met een smekende blik, lieve lach, hoofd beetje schuin...) een rok voordat het zondag was.

 
En ook dat lukte! Op haar rok het roodkapje shirt waar ik al eeder over blogde, wat ze toen niet wilde maar nu graag aanheeft (en wat alweer kort wordt, zucht!)
 
Dit smaakt naar meer! Ik wil ook zo'n rokje voor de vakantie!
 
Groetjes
Christel

Geen opmerkingen: