woensdag 30 september 2015

Deze woensdag lees ik

 Deze woensdag lees ik
 
of eigenlijk... ik lees hier al in sinds het weekend en heb het boek ook alweer 3 dagen, nog niet uit, aan de kant gelegd. Het werd in een interview ergens aangeraden om te lezen. Almere is best vlakbij, dat triggerde mij ook om het te bestellen in de bibliotheek, wat kun je schrijven over Almere. Daar begint het boek dan ook mee, grappig. Daarna werd het een boek wat onder mijn huid is gaan zitten. Ik ben nogal een beelddenker en ken/herken dus ook stukken die ze beschrijft. Voor de duidelijkheid; het boek gaat er over dat de hele wereld vergaan lijkt te zijn behalve Almere. De herkenning zit in dat zij schrijft over bestaande delen van de stad en daarbuiten, het is de beklemming... ik weet het niet. Het is in ieder geval nog niet uit, ik wil het wel uit lezen want ik ben benieuwd hoe het verder gaat maar daar moet echt even het juiste moment voor zijn. (Ben ik heel vaag? Misschien wel. Ben benieuwd hoe jij het ervaart als je dit boek leest, laat het me gerust weten)
 
Deze woensdag keek ik in
 
 
Heldere foto's en uitleg maar w.b. modellen en keuzes niet geheel mijn smaak. Het boek Allemaal Rokjes past beter bij mij.
 
 
Groet,
Christel
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik woon aan het Weerwater en heb ervoor gekozen dit boek niet te gaan lezen. (Jouw beschrijven bevestigt mijn gevoel). Nee dan liever het boek van O'Hanlan, die nu uitgenodigd is om een boek te schrijven geinspireerd op Almere. Of de Donald Duck van een paar jaar geleden, waar burgemeester Jorritsma een rol in heeft en allerlei gebouwen herkenbaar getekend zijn. Of Suske en Wiske die op zoek gaan naar het Weerwatermonster.
Liefs Rieneke