dinsdag 16 juni 2015

Dromen

Toen de grote dame 6 was (en de kleine dame 3) ging ik samen met haar naar de Efteling. We gingen op een schoolvrije dag in de hoop dat het iets rustiger was. En omdat de Efteling niet echt dicht bij ons huis is en het feestje compleet te maken gingen we de middag van te voren die kant op naar een camping. Kleine tent mee, samen kamperen, de volgende ochtend ontbijten en hop, voor 10 uur stonden we voor de poort. Het was geweldig!

Al 2 jaar roept de kleine dame 'als ik 6 ben mag ik ook met jou alleen naar de Efteling hè?' Dat klopt! En nu was het zover, ze was 6, er was nog 1 schoolvrije dag over dus daar gingen we. Van te voren had ze het fotoboekje van de grote dame verslonden, alles zo'n beetje op de site bekeken en vond ze het spannend. Ik ook want de grote dame was niet van spannende attracties en achtbanen toen ze 6 was, de kleine dame wel dus wat stond me te wachten...

Eerst naar Droomvlucht


Mijn eigen favoriete stukje daarvan

Magisch als je 6 bent. Al waren de trollen eng en de stukjes in het donker ook. Ze wilde meteen niet meer in Vogelrok (wat toch al geen optie was want dat wilde ik niet en alleen mocht ze nog niet ;-) )


Festival Carnival, oftewel Joki en Jet, 4 x gedaan... dat muziekje zit nog in mijn hoofd... maar ze genoot ervan!


Zelf rijden in de auto, vaste overtuiging dat het sturen heel belangrijk was, ik mocht (moest) achterin plaatsnemen.

Ze hielp flink met het schoonmaken van de Efteling toen ze ontdekte dat Holle Bolle Gijs geluid maakt of zelfs een scheetje laat als je hem rommel geeft.

En natuurlijk het sprookjesbos, met alle bekende en minder bekende sprookjes waar ze vol voor ging, soms vol geloof maar even zo vaak vol vragen hoe die poppen konden bewegen, waar de muziek vandaan kwam enzovoort.


De verwondering bij het zien van 'de echte Sprookjesboom', die van tv met dezelfde stem ook was prachtig. Ze had er een vol hoofd van, van alle plaatjes zei ze terug in de auto. Ik heb vooral genoten van alle vragen, verwondering, bewondering en het samen zijn.
 
Warme groet,
Christel

3 opmerkingen:

Nicole zei

Quality time... heerlijk en oh zo belangrijk!

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh wat heerlijk om mee te mogen genieten van dit leuke dagje met dochter van 6. Heerlijke dag moet dit zijn geweest, het druipt van de blogpost af ;) hihihi. Dankjewel dat we even mochten mee lopen. Ik verheug me nu al dat we daar ooit eens met kleinkinderen van mogen gaan genieten.
Mijn dochter gaat nu zelf op vakantie, naar haar droomlanden, nu naar Mexico en moeders is blij met elk levensteken. Gelukkig is er tegenwoordig wifi en ze heeft me meteen gesms't toen ze geland waren. Dikke knuffels!

Nappi Poppenkleertjes zei

Wat ontzettend leuk om samen de Efteling te beleven. Zelfs ik word weer een beetje kind van de foto's. Koester zulke belevenissen.......
De Efteling is hier vlakbij, dus met onze kinderen zijn we er ook regelmatig geweest. Ik voel mezelf nog zitten bij Droomvlucht. (ik denk dat ik het zelf nog mooier vond dan de jongens). Gelukkig waren onze kinderen ook niet zo van de achtbanen, hihi.
Dank je dat ik weer even "klein" mocht zijn. :-D
Groetjes, Jannie